Opis forum
„Chodź, pomaluj mój świat...”
ANTYDEPRESYJNA SZKOŁA
Drodzy Uczniowie,
nasz projekt skierowany jest do Was, wszystkich uczniów naszego gimnazjum. Będzie to 5 dni próby dla Waszej dojrzałości. Niezbędne będą także spontaniczność, pomysłowość i kreatywność. Tylko dzięki Wam pokażemy światu, jacy wspaniali ludzie spotykają się na co dzień na szkolnych korytarzach.
Bądźcie dumni z tego, że jesteście mądrymi nastolatkami!
Liczymy na Was!
Chrońcie świat mądrych ludzi przed niemądrymi jednostkami!
To będzie 5 PIĘKNYCH DNI!
Pozdrawiamy
Szalony kolorowy zespół koordynujący
Poniedziałek 23.03 – kolor zielony
Dzień refleksji – życie (nawiązanie do Narodowego Dnia Życia obchodzonego 24.03)
1. ZAPRASZAMY NA PRZERWACH DO SALI ŻYCIA (sala 11) ORAZ SALI RELAKSU I REFLEKSJI (AV)
(wstęp wolny, ilość miejsc jak wiadomo na każdej przerwie ograniczona)
2. NA KORYTARZACH ZNAJDZIECIE WIELE CIEKAWYCH POMYSŁÓW – ZAPOZNAJCIE SIĘ I WEŹCIE AKTYWNY UDZIAŁ - liczymy na WAS!
3. DEBATA TYLKO DLA UCZNIÓW KLAS 1 i 2
Na lekcji 5 i 6 w sali 37 (od 11.40-13.30) odbędzie się debata uczniów klas 1 i 2 (wybrane przez każdą klasę 2 osoby). W czasie pierwszej godziny trwania debaty klasy 1 i 2 będą miały za zadanie wykonać 4 plakaty o bezpieczeństwie na POLSKICH drogach i kruchości ludzkiego życia. Plakat ma być wykonany na brystolach dowolną techniką i zawierać inteligentnie sformułowane hasło. Następnie każda klasa wg przygotowanego grafika pojawi się w sali 37 , gdzie zaprezentuje wszystkim zgromadzonym swoje plakaty, zwracając uwagę na przesłanie z nich wynikające. Plakaty zostaną ocenione przez Jury debaty i przedstawicieli SU. Punkty wliczane są do ligi.
Zwycięzców debaty wyłoni jury, którego skład będą tworzyć zaproszeni gości (panią Dyrektor, pani psycholog i zaproszeni goście ze staży miejskiej).
Wtorek 24.03 – kolor czerwony
Dzień nakazów, zakazów i wolności
1. „WYRAŹ SIEBIE”- dla wszystkich klas
Konkurs na najciekawsze nakrycie głowy w kolorze czerwonym dla wszystkich uczniów. Każda klasa przedstawia jedną pracę na dużej przerwie o.10.35 w sali 40 – istnieje możliwość pokazania większej ilości prac. Prace oceniane będą przez p. Michalak i p. Krzywdę i p. Kopczyńską. Punkty wliczane są do ligi.
2. I ZNÓW NA KORYTARZACH ZNAJDZIECIE WIELE CIEKAWYCH POMYSŁÓW – ZAPOZNAJCIE SIĘ I WEŹCIE AKTYWNY UDZIAŁ - liczymy na WAS!
3. „W KAŻDYM Z NAS DRZEMIE ARTYSTA” - dla wszystkich klas
(należy wcześniej przygotować materiały)
Na 3 lekcji każda klasa z przyniesionych przez siebie różnych materiałów, w różnych kolorach, wielkości itd. robi trzy rzeźby/konstrukcje obrazujące WOLNOŚĆ, PODZIĘKOWANIE, RÓWNOŚĆ, które muszą zostać ustawione na szkolnym korytarzu. Cały tryptyk w jednym, wybranym przez klasę miejscu i tabliczką, która klasa jest autorem. Prosimy, aby klasa wykonała zdjęcie rzeźby – w przypadku braku aparatu proszę zgłosić się do sali 19 lub biblioteki. (Klasa może wykorzystać też tę lekcję do dokończenia pracy na konkurs „Wyraź siebie”.
Po 3 lekcji zapraszamy do zwiedzania ekspozycji na szkolnych korytarzach.
Środa 25.03– kolor żółty
Dzień frankofonii i tolerancji – walczmy ze stereotypami
1. POKAZ MODY „PARYŻ”
– na 4 lekcji każda klasa ma 20 minut na przygotowanie dwóch kandydatów na pokaz mody, obowiązkowo muszą te osoby mieć najbardziej fantazyjną fryzurę (to dodatkowy konkurs, fryzurą nie jest nakrycie głowy). W tym czasie pozostała część klasy zobligowana jest do przygotowania plakatu – projektu 1 prezentowanego ubrania. Plakat należy podpisać nazwiskiem wybranego słynnego kreatora mody francuskiej. Dodatkowo należy napisać przy nazwisku jednym zdaniem z czego zasłynął ten projektant.
Następnie (po 20 minutach) wszystkie klasy tworzą szpaler widzów na korytarzach szkolnych (parter, I i II piętro, półpiętra), puszczana jest muzyka i modele i modelki ruszają na wybieg przez wszystkie piętra, widownia wita ich żywiołowo, mogą być zdjęcia, autografy itd. (wszyscy modele przed pokazem zbierają się na parterze) – ocena Jury w składzie: p. wicedyrektor , p.Kenig i p. Kopczyńska.
2. NA KONIEC WSPÓLNE ODŚPIEWANIE – wszystkie klasy
francuskiej piosenki Frere Jacques (tekst będzie dostarczony)
3. PONOWNIE NA KORYTARZACH ZNAJDZIECIE WIELE CIEKAWYCH POMYSŁÓW – ZAPOZNAJCIE SIĘ I WEŹCIE AKTYWNY UDZIAŁ - liczymy na WAS!
Po południu odbędzie się spotkanie osób działających w szkolnym kole wolontariatu z gośćmi ze świetlicy terapeutycznej, propagujące właściwe relacje z osobami niepełnosprawnymi. (informacje p.Michalak i p.Molek)
Czwartek 26.03 – kolor niebieski
Dzień radości, spontaniczności i uśmiechu
1. NIESPODZIANKA PRZY WEJŚCIU DO SZKOŁY.
2. KONKURS „ZGADNIJ KTO TO?” – dla wszystkich klas
Na korytarzu będą wisiały zdjęcia nauczycieli z dzieciństwa, zadaniem uczniów jest rozpoznać kto jest kim. Każda klasa wypełnia jedną kartę konkursową i dostarcza je do BIBLIOTEKI na przerwie do 12.45. Na karcie konkursowej prosimy wpisać nazwiska zgodnie z numerem zamieszczonym przy zdjęciu. Rozstrzygnięcie konkursu na przerwie o 13.30 - przy zdjęciach pojawią się także nazwiska nauczycieli. Punkty będą wliczane do ligi.
3. TRADYCJĄ DNI POPRZEDNICH NA KORYTARZACH ZNAJDZIECIE WIELE CIEKAWYCH POMYSŁÓW – ZAPOZNAJCIE SIĘ I WEŹCIE AKTYWNY UDZIAŁ - liczymy na WAS!
3.WIECZÓR FILMOWY „NA WESOŁO”
Sala AV – dla chętnych uczniów, którzy wcześniej (do 24.03) zapiszą się u p.Janik-Mendel i dostarczą zgodę rodzica na udział w spotkaniu.
Piątek 27.03 – kolor biały
Dzień dobroci i przyjaźni
1. BARDZO, BARDZO WAŻNE!!!
W tym dniu uczniowie przebierają się ze anioły (jako symbol dobra). Prosimy Was, postarajcie się, to będzie fantastyczne podsumowanie wszystkiego dobrego w tym tygodniu. Macie na pewno ubrania w kolorze białym, a skrzydła? Każdy z nas chciałby je na pewno mieć. Macie niepowtarzalną szansę!
2. „UMILACZKI”
Dzień wcześniej w klasach uczniowie losują siebie nawzajem (odp. samorządy klasowe) i zadaniem ich jest umilać życie wylosowanej osobie w dyskretny sposób, by nie domyśliła się, kto jest jej „umilaczkiem”, pod koniec lekcji osoby się ujawniają – wbrew pozorom to wcale nie takie łatwe, ale jakże mile.
3. OSTATNI DZIEŃ KORYTARZOWYCH ATRAKCJI – ZAPOZNAJCIE SIĘ I WEŹCIE AKTYWNY UDZIAŁ - liczymy na WAS!
Według przygotowanego grafika (zostanie ogłoszony w poniedziałek) klasy zostaną zaproszone na niespodziankę, przygotowaną na podsumowanie całego tygodnia.
UWAGI KOŃCOWE (BARDZO WAŻNE):
Zadania realizowane na lekcjach wykonujecie pod opieką tego nauczyciela, z którym macie akurat lekcje.
W danym dniu obowiązuje wskazany kolor jako podstawa ubioru na ten dzień. Nie musi to być cały strój, ale jakiś element w danym kolorze. Pomysłowe klasy, które będą najaktywniej dbały o swój image mogą liczyć na podsumowaniu na niespodziankę. Przebrania nie zwalniają z pytania, są elementem realizacji całości.
W przypadku, jeśli ktoś zostanie przyłapany na niszczeniu ekspozycji, plakatów itd. (liczymy, że taki fakt nie nastąpi) , powinien już teraz wiedzieć, że zostaną wobec niego wyciągnięte konsekwencje, zgodne z zapisami szkolnego Statutu.
Nauczyciele zaangażowani w projekt, do których można kierować ewentualne pytania:
A. Janik-Mendel – koordynator całości
J. Michalak – koordynator całości
J. Kenig - frankofonia
A. Molek
A. Oracz – dzień niebieski
Współpraca:
p. B.Gołąb, p. B.Kopczyńska, p. M.Krzywda, p. A.Zasada
oraz zespół radiowęzła
p.s. codziennie trzeba mieć jakieś elementy stroju w określonym kolorze, bezsensownie napisali to dopiero na końcu regulaminu, i nie powiedziałam o tym na lekcji...;/
przypominam, że w poniedziałek umówiliśmy się, że każdy z klasy będzie miał przypiętą zieloną koniczynę!
Offline
hahahaxd wierzysz w to, że p.Madej dała swoje zdjęcie?;> xD pewnie wtedy jeszcze nie było aparatów <lol2> chyba, że ktoś jej namalował portret... xD
pamiętajcie o tych plakatach, które mamy jutro zrobić... żeby liderzy grup zajęli się materiałami, i umówili się ze swoją grupą kto co przyniesie;)
a jak ktoś nie wie, z kim jest w grupie to niech weźmie jakieś uniwersalne przybory, typu markery, kredki, jakieś zdjęcia z gazet powycinane, informacje, cokolwiek... później znowu powiecie, że nie wiedzieliście co przynieść. a tutaj temat jest jeden: bezpieczeństwo na POLSKICH drogach i kruchość życia.
Offline